Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol
Video-doktor

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

COPD tünetei, okai, jelei, megelőzése, kezelése, gyógyítása

Kapcsolódó szakorvosok
Kapcsolódó hírek
Kapcsolódó szakkifejezések
Kapcsolódó videók
A betegséghez kapcsolódó orvosoknak feltett kérdések és válaszok
Tisztelt Doktornő! 42.éves nő vagyok, s két témában szeretném a véleményét kérni.Az egyik édesanyámmal kapcsolatos, aki az idén lesz 67. éves.Nem rég baloldali, tüdő csúcsi, rosszindulatú daganatot diagnosztizáltak nála.Tünetei a következők voltak:tartós rekedtség végtagfájdalmakkal.)Dióhéjban leírom az egyik lelet fejlécét:Diagnózis:Tu.pulm. lobi sup.I.s. NSCLC Met hep.multiplex, Met. pulm.i.d. susp.Szövettan, cytológia:carcinoma planocellulare nonkeratoides.T:4 N:2 M:1 Klin.Stad:IV ECOGPS:1.Kisérő betegségek:paresis nervi recurentis, I.s. hypertonia, Nicotinizmus.Édesanyám mát túl van az első kemo terápián,két palack infúziót kapott.Még elvileg 3 lesz.Hangja már alig van, és a lábai is nagyon fájnak.A kérdésem az lenne, mennyire súlyos az állapota, és mire számíthatunk a jövőben.Mint laikus, azt olvastam interneten, hogy sajnos elég komoly a baj.!Önnek mi a véleménye?Másik kérdésem magammal kapcsolatos.KB:10 évvel ezelőtt enyhe fokú COPD-t állapítottak meg nálam, amire akkoriban symbicortot kaptam, amit egy rövid ideg használtam is.Most írtak fel nekem légzés funkció vizsgálat után Airflusol Forspiro 50/250 nevű készítményt.Ezt csak egyetlen egyszer mertem belélegezni, mivel ez egy béta blokkolós készítmény a szalmeterol miatt.Nekem van egy mitralis prolapsusom, I.fokú insuff-al, amire korábban concort szedtem.És itt jön a lényeg:Kénytelen voltam abba hagyni a szedését, saját felelősségemre, mert durva mellék hatások jöttek elő kb:6-7 hónap után.Pl:palpitatio, égő, remegő szív, halálfélelemmel párosulva, depresszió,szabálytalan szívverés, extra systole, stb. Szóval majdnem teljesen kikészültem, és a családom is megsínylette.Orvostól- orvosig jártam,(kardilógusok sokasága,)de csak ezt tudták megállapítani.(mit.prolap.szerencsére )A gyógyszer elhagyása után csak nagyon lassan rendeződött az állapotom,most viszonylag úgy érzem magam, mint korábban.Szóval ez az oka annak, hogy én nem fogom használni a béta blokkolós szereket.A kérdésem az lenne, létezik e helyette más fajta készítmény, ami a hörgökre jó lenne.Még annyit leírok, hogy köpetem az naponta többször is van, sárgás-zöldes néha, és tömöttebb az állaga.De viszont lehet, hogy ez nem a tüdőmből jön, mert néha úgy érzem, mintha vissza csorogna a garaton.(allergiás vagyok több mindenre is, amire Mometason Sandozt-használok,és van egy idült mandulám is!).Még ami esetleg említésre méltó, az a biciklizés közbeni néha előforduló esemény, hogy nehezebben jön a levegő.Kedves Doktor Nő!Elnézést ha hosszúra nyúlott a levelem, de semmit nem akartam kihagyni.Köszönöm türelmét és megértését, várom mielőbbi megtisztelő válaszát.Üdvözlettel:Andrea
Kérdező: p.andrea72@freemail.hu Válaszok száma: 0 db Utolsó válasz:
Tisztelt Doktornő/Úr! A gerincemről készült MRI felvételen a kezelő orvosom a felvétel nagyítása és alapos áttekintése során felfedezett egy kb. 1 cm hosszú, a velő teljes kereszt-metszetén lévő sötét szürke foltot.Percekig nézegette, és csak annyit mondott, "hát ez mi lehet?". Végül a dg-ok közé beírta a radiculopathia-t is.Az iránt érdeklődöm, hogy egy ilyen elváltozás miatt kell-e aggódnom, hogy valami komoly bajt jelent, vagy okoz a későbbiekben /pl.bénulást stb/ van-e indoka esetleges további vizsgálatoknak a folt mibenlétének tisztázására? Egyébként talán SM-es vagyok, de 15 éve megoszlik a szakorvosok véleménye erről, mert az agyamban csak 3 2-3 mm átmérőjű folt van, amiről lehet érrendszeri eredetű is, de az SM sem zárható ki. A VEP és az ENG vizsgálatok demyelinizációra utaló jeleket mutatnak.A fizikásli vizsgálatok és a tünetek is eltérőek az egészségestől. Nagyon fáradékony vagyok, a lábaim gyengék, csak lassan tudok járni bottal ill. járókerettel. Nagyon megnehezíti az életemet az, hogy a legkisebb időjárás- légköri változásra is nagyon érzékeny vagyok. Most, hogy melegszik az idő, állandóan olyan álmosság gyötör, mintha altatásból ébredeznék, nem tudok ébren maradni, egész napokat alszom végig ami pszichésen is megvisel, hiszen nem tudok semmi hasznosat, szükségeset meg-csinálni. Máskor -főleg ha felhők közelednek,vagy elered az eső-, az egész éjszakát ébren töltöm, nem tudok elaludni. Altató nem használ. Nincs olyan gyógyszer ami az agyi vérkeringést serkentené és nem gyötörne az álmosság? A Nootropil nem használ. A vérnyomásom az előírt adagban szedett gyógyszerek mellett rendben van. A kapcsolódó betegségeket nem tudtam mindet bejelölni, de ha szükséges majd megírom!Válaszát előre is köszönöm! Szép napot kívánok! PKJudit
Kérdező: PKJudit Válaszok száma: 2 db Utolsó válasz: Dr.Kiss T.Mária 2015-03-18 06:47:16
Tisztelt Szakértő! Édesapám a következő gyógyszereket kapta: először 0.25 mg frontin aztán 1:20-2:45 óra között 1mg+5mg+10 mg midazolam=16 mg midazolam majd 4 orakor 2 mg dormicum 5 órakor 2x2,5mg midazolam majd 7 órakor ujra 2.5 mg midazolam-ot kapott. ezután a leírás szerint kontaktusképtelen állapotba került erős fájdalom ingerekre sem reagált... elképzelhető hogy kómába került? 84 éves a beteg. köszönöm a válaszát
Kérdező: mikojo Válaszok száma: 0 db Utolsó válasz:
T.Doktornő! Édesanyám IV.stádiumu copd beteg.Január óta 2.-szor voltunk vele kórházban.Légzésfunkciós vizsgálattal gravis obstruktív ventíllaciós zavar igazolódott.terápia: corticosteroid,systemas és inhalativ bronchodilatort kapott vénásan.Otthonra 32mg medrollal engették mellé retafyllin,spiriva,dimenio és berodual aerosol inhalatio.Mióta a vénásan nem kapja az injekciót csak a steroidot állapota megint romlott,váladékot is elég sokat köhög fel. Kérdésem az lenne mit kaphat még ezen kivűl légzés könnyítésre mert már sajnos csak nagy nehezen tudunk a szoba Wc.re is kiülni,utána alig kap levegőt. A leírt terápia mellett létezik még esetleg vmi légzés könnyítő terápia? Olvastam hogy OPIOIDOKat szoktak adni rákosoknak léégzés könnyítésre, ő estleg kaphatna?A másik kérdésem hogy mennyi lehet még hátra?Tudom hogy ez nehéz de mivel én is pánik beteg vagyok ha egy mód van rá szeretném tudni a max várható hátralevő idejét ha megbecsülnék. Köszönöm Válaszát :K.M.
Kérdező: levine Válaszok száma: 0 db Utolsó válasz:
Tisztelt Asszonyom/Uram! Édesanyám Iv.stádiumú COPD-s beteg.Most jöttünk ki 3 hónap alatt másodszor a kórházból.A rossz értékeket sorolnám fel csak: BE CB= 6,3 Be act.cb= 6,7 pco2 cb=6,3 Azt mondják a vese eredmények se jók Cn=7,3 Krea=84 Na=137 K=3,2 cukor=7 Alkalmazott gyógyszerek 2x200 Retafíllin,32mg Medrol,1x1 furosemid, 2x500 dimenio,1x1 spiriva+ oxygén th 21/min,berodual inhalátio. Az lenne a kérdésem,hogy mivel anyukám nagyon fullad már sajnos szoba Wc-t használunk,lehet -e vmivel csökkenteni a légszomjat.És mivel én pánikbeteg vagyok(kifejezetten a betegségekre), szeretném tudni mire számíthatok,magyon rossz a bizonytalanság.Mennyi lehet maximum hátra? Bocsánat a kérdésért de számomra talán ez megnyugtatóbb lenne tudni,mivel nagyon rossz látnom a folyamato leépülésé. Üdv Kertész M.
Kérdező: levine Válaszok száma: 1 db Utolsó válasz: Dr. Petz Zsuzsanna 2014-05-30 14:09:58
További Tüdő- és légúti megbetegedések
Kapcsolódó gyógynövények
Kapcsolódó kórtörténetek
Kapcsolódó BNO kódok
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!


Flattr this



Reklám
Reklám

Értesüljön elsők között az Önt érdeklő legfrissebb egészségügyi hírekről, cikkekről, betegségek gyógyítási lehetőségeiről!

E-mail cím:*
Név:*

INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK
Tanar.hu

Google PageRank