Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol
Video-doktor

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 
Kezdőlap - Orvosi szótár - AFP - alfafetoprotein

AFP - alfafetoprotein leírása, hatása

AFP - alfafetoprotein

Fehérje természetű anyag, amely a vérben a magzat fejlődése során nagy mennyiségben megtalálható a szülés előtt. Egy éves életkorra ez a vérből csaknem teljesen eltűnik. Bizonyos rákféleségek esetén, elsősorban májrák és a herecsíra sejtjeiből kiinduló hererák esetén újra megjelenik a vérben és így mintegy a daganat jelenlétének indikátoraként, tumormarkerként szerepelhet. A daganat eltávolítása vagy más eszközzel való elpusztítása esetén az AFP szintje a vérben ismét csöükken, míg a daganat kiújulásakor újból emelkedik. Az AFP vérbeli szintjének mérése alkalmas tehát a terápia hatásának és a daganat kiújulásának nyomon követésére, monitorozására.

Kapcsolódó betegségek
Kapcsolódó videók
A kifejezéshez kapcsolódó orvosoknak feltett kérdések és válaszok
Mar csak az infuziotol kap kis eleterot hogy ne szaradjon ki. Fdl van dagadva a hasa a majanal nem kezeli az orvosa elment szabadsagra fajdalomcsillapitokat kap. Kihez fordulhatunk nem nagyon tud mar menni sem agyhoz van kotve kerem segitsen kit ajanl aki haznal megnezi.
Kérdező: Syl022 Válaszok száma: 0 db Utolsó válasz:
Tisztelt Dr. Úr! A testvéremnek kb 2 hónapja 1-2 napig tartó hasmenése, hőemelkedése és rosz közérzetei lépnek fel. A hasmenés mára már mindennapos a reggeli étkezés után. tegnapi nap hasi ultrahangon volt melynek lényeges eredménye: "a máj bal lebenye kp . fokban nagyobb, konturjai lobulaltak, a IV. segmentumban kb. 3 cm-es inhomogen echodus solid képlet van" "a lép nagyobb 60x140mm" " a máj és a lép körül 2-3 cm vastagságú szabad folyadék van" ct javasoltak melyre november 13.ra kapott időpontot ami még 2 hét. A házi orvos nem mondott neki semmit a lelettel kapcsolatban, vagy hogy igazábol addig is mit lehet tenni. kérdésem az lenne ez igazábol mit jelent, a tünetek, illetve ha az eredmény daganat esetleg akkor mik a kilátások mennyire súlyos a hasvíz okozhat e gondot még 2 hétig esetleg? Köszönettel: Kiss Ernőné
Kérdező: kiss.hugi Válaszok száma: 1 db Utolsó válasz: Deáky Zsolt 2018-11-20 17:00:35
Kedves Dokik! HA megeszek egy antibiot, akár 1 darabot is, pl doxyciclin akkor rögtön erős rosszullét jön rám. Sőt gyakran a vizelet is eláll meg fáj a hátam, meg a bordaívek alatt is. De érdekes mód a vérkép az jó, kissé emelkedett a bilirubin semmi más. Attól még lehet rossz egy máj hogy papíron az értékek jól mutatnak? Válaszukat előre is köszönöm!
Kérdező: Busz Válaszok száma: 1 db Utolsó válasz:
Üdvözlöm Februárban 1db Kemót kaptam Carbonplatint mivel kivedték a jobb herémet daganat miatt. Azóta eltelt 6 hónap. Kérdésem az lenne okozhat e bármiféle problémát a magzatnál ha teherbe esik a feleségem.Vagy el kell e telni e egy évnek ahoz hogy gyereket várjunk. V
Kérdező: sanyika Válaszok száma: 0 db Utolsó válasz:
Üdv, Lehet csak megijedek a tünetektől rákerestem interneten hát a legrosszabbakat adta ki, de a házi orvosom semmi extrát nem mondott csak felírt egy gyógyszert ami enyhíti a tüneteket de nem tűntek el egyáltalán és nap 24 órájában jelen vannak. Közel két hete folyamatosan zsibbad a lábam bokától lefelé, legtöbbször tarkó tájt fáj, zsibbad néha az egész arcom, szédülés előfordul néha, kisebb hányinger, sokszor olyan érzés is van mintha kiugrana a szívem úgy ver.. de az orvos szerint stresszes életet élhetek és elintézte egyenlőre ennyivel de kétlem hogy ez ilyen tüneteket produkálna. Ja és ami nem utolsó szempont jó pár hónapja nem elmúló köhögésem van, torkom nem fáj cask kellemetlen kaparó érzés miatt kell köhögnöm olykor már nagyon durván. Mi lehet a gond ?
Kérdező: ragi90 Válaszok száma: 0 db Utolsó válasz:
Jó napot! Bőrgyógyászom Sotretet írt fel a bőrproblémáimra. Az arcomon és a hátamon hólyagszerű, fájdalmas pattanásaim van. Viszont azt hallottam a gyógyszerről, hogy máj- és vesekárosító hatása van. Még nem váltottam ki és nem tudom mi tévő legyek, merjem-e szedni? Ön mit tanácsolna?
Kérdező: eniko008 Válaszok száma: 2 db Utolsó válasz: Dr. Torday László 2013-02-21 00:37:10
Megosztás

Ha tetszett, lájkolja, pluszegyelje, küldje tovább!


Flattr this




INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK
Tanar.hu

Google PageRank