Káros a gyógyszer a babára?

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Pár évvel ezelőtt Meniére szindrómát diagnosztizáltak nálam.Emiatt rendszeresen Betahisztint kell szednem.A neurológusom azt mondta egy tavalyi konzultáció alkalmával hogy ez a gyógyszer szedhető a terhesség illetve a szoptatás alatt is.Most kiderült hogy kisbabát várunk a férjemmel.Nagy örömünkre.Attól félünk hogy a gyógyszer bármilyen károsodást okozhat a babának.Tanácstalanok vagyunk.Kértem időpontot genetikai tanácsadásra de még magán úton is hónapos a várakozás.Jelenleg 8 hetes kismama vagyok és senki nem tud érdemleges választ adni a kérdésemre.Ha elhagyom a gyógyszert kiszáradással(hányás miatt) kórházba kerülök aminek az eredménye hogy ugyan erre a gyógyszerre állítanak vissza.Már próbáltam.Az napi adagot már lecsökkentettem a minimálisra.Okoz ez bármit a baba egészségének?Mekkora az esély hogy beteg lesz?Szeretnénk megtartani de mit tegyünk?

Válaszok erre a kérdésre

Kedves Kismama!

Azért várattam ilyen sokáig, mert több kollegával - fülésszel, szülésszel - kellett beszélnem, hogy biztos legyek a válaszban:
úgy tűnik, szedheti - természetesen a várandósság elején - ill. minél tovább- a minimalis adagban.

Minden jót kívánva dr.Kiss t.Mária

Megválaszolta: Dr.Kiss T.Mária

Kedves Hölgyem!

Nem ismert, hogy terhesség alatt a betahisztin alkalmazása biztonságos-e. A betahisztin kiválasztódik az anyatejbe, így alkalmazását ilyenkor kerülni kell. Terhesség során rendkívül fontos ,hogy a gyógyszer sem az anyára,sem a magzatra ne legyen káros.Én is gyógyszer ellenes vagyok,de véleményem szerint a gyógyszer alkalmazására szüksége van.Véleményem szerint helyesen cselekedett,hogy a gyógyszer bevitelt a felére csökkentette.Mindenképpen kérjen tanácsot a genetikai tanácsadóban!

Jó egészséget és sok sikert kívánok!

Kezét csókolom:
Dr.Rajnai László