Tisztelt Doktor Nő/Úr! Megpróbálom röviden leírni a problémámat, amelyben segítségüket kérném. 46 éves nő vagyok, 2013. augusztusában kezdett fájni a torkom, de csak szeptemberben mentem el fül- orr gégészhez, aki megállapította, hogy kétoldali mandulacsonk gyulladásom van. Kaptam antibiotikumot, amitől jobban is lettem, elmúlt a fájdalmam és lassan a lázam is. De miután nyomásra érzékeny volt, ezért pajzsmirigy problémára is gyanakodott és elküldött vérvételre, ahol a TSH eredményem: 0,02 uIU/ml, T4: 1,85 ng/dl, T3: 6,0 pg/ml lett. A körzeti orvosom segítségével kerültem pajzsmirigy szakorvoshoz, azóta több laborvizsgálaton voltam, csináltak nyaki ultrahangot és izotópos vizsgálatot is. Szcintigráfiai vizsgálat véleménye: Igen tömött, alacsony izotóp felvételű pajzsmirigy. A funkcionális eloszlás nem értékelhető. (subacut thyreoiditis?). (2013.10.22.) UH vizsgálat véleménye: Az UH-kép lezajlott thyreoiditis utáni állapotra utal. Bal oldalon két göb. (2013.11.14.) Laboreredményeim: TSH: 0,007 uIU/ml, T3: 6,60 pmol/l, T4: 21,21 pmol/l, TSH receptor AAT: 0,3 alatt, TPO AT: 14,8 U/ml (2013.10.16.) TSH: 7,260 uIU/ml, T3: 3,98 pmol/l, T4: 9,57 pmol/l (2013.11.18.) TSH: 4,840 uIU/ml, T3: 5,18 pmol/l, T4: 13,59 pmol/l (2014.01.21.) Utoljára 2014. január 29-én voltam a kezelőorvosomnál és "örömmel" hallottam, hogy a "tankönyvek szerint lezajló pajzsmirigy gyulladásom van, ezt mutatta a pajzsmirigy túltengése majd később az alulműködése", de el kell kezdenem a Letrox 50 gyógyszer szedését, ami hormont tartalmaz és lehet, hogy életem végéig is szednem kell. "Rossz beteg" vagyok és ettől megijedtem. Az utolsó laborvizsgálat szerint már nagyon közelít a TSH eredményem a normálishoz. Tüneteim nincsenek, néha érzek csak valami furcsát a torkom környékén. Lehetséges-e, hogy ez a probléma gyógyszer nélkül is meggyógyuljon vagy mindenképpen szükséges ez a gyógyszer? Én szívem szerint adnék még magamnak egy kis időt a "természetes gyógyuláshoz" és csak 1-2 hónap múlva, ha nem javulnak jobban az eredményeim, kezdeném el a gyógyszer szedését, ugyanakkor szeretném az orvos - akiben nagyon bízom - utasítását is követni, ezért okoz ez most nekem nagy gondot, dilemmát. Előre is köszönöm segítségét, tanácsát! Tisztelettel: ***