szorongás, depresszió

Kedves Pszichiáter! Depressziós és szorongásos tünetekre a pszichiáterem felírt kb. 4 hónapja Olwexya 75 mg antidepresszánst. Ezzel nem volt semmi baj, jól viseltem a gyógyszert. Mivel az állapotom nem változott, megemelte az adagot 150 mg-ra. Ezt két hónapig szedtem, azóta nincs étvágyam 10 kg-t fogytam. Mivel ugyanúgy szorongok és depressziós vagyok, a héten megint megemelte az Olwexya adagomat, most már 300 mg-ot szedek 150-et reggel és 150-et délben. Most már álmos is vagyok tőle, délben és este úgy alszom, mint a tej, csak amikor felébredek egyáltalán nem érzem magam kipihentnek. Azelőtt a hasam is ment volt, hogy egy nap háromszor is, most meg székrekedésem van. Előfordult, hogy egész héten nem volt székletem. Egyenlőre a szorongásom és a depresszióm mértéke nem változott a megemelt gyógyszeradag mellett sem. Azt szeretném kérdezni, hogy az étvágytalanság, a fogyás és az állandó álmosság és a székrekedés lehet-e az Olwexya mellékhatása? Tisztelettel: ***

Válaszok erre a kérdésre

Kedves Kérdező!

A leírt panaszok tapasztalatom szerint inkább a krónikusan fennálló hangulatzavar tünetei lehetnek, de nem zárható ki természetesen, hogy egyes panaszok összefüggenek az orvossággal. Ezt átmeneti csökkentéssel lehet tesztelni. A hatástalanság okát pedig a biológiai tényezők mellett sokszor pszichés hatásokban is érdemes keresni. Ezeket feltétlenül érdemes tisztázniuk!

Dr. Lakatos László