Tisztelt Doktor úr/nő! Másfél hete ijesztő dolgok történnek velem - elalvás előtt, elbóbiskoláskor vagy csak szimpla elbambuláskor (monitor előtt dolgzom, az utóbbi sajnos elő szokott fordulni, de ugyanúgy autóban az anyósülésen) úgy érzem, mintha nem dobogna rendesen a szívem, félrever, nagyokat dobban, nem kapok levegőt (ez a legrosszabb), a fejembe egyfajta nyomás alakul ki . Erre hirtelen "észhez térek", megpróbálok levegőt venni és megnyugodni. Az egész tünet egy 2-3 másodperces folyamat, rettenetesen rémisztő. Aludni sem bírok, félek az elalvástól is. Éjszaka többször felkelek, akkor a visszaalváskor kezdődik a tünet újra és újra, szinte képtelen vagyok visszaaludni. (aztán egyszercsak arra ébredek, hogy elaludtam) Ma a háziorvos kicsit magasabb pulzusértéket mért (90-95), a Sedocur Forte szedését javasolta. 5 évvel ezelőtt Bisoblock 5mg szedését kezdtem, akkor a kardiológus hasonló tüneteimre adta (akkor inkább csak félrevert a szívem, légvételi gondom nem volt). Napi negyedet szedek. Háziorvosomtól beutalót is kaptam a kardiológiára, de oda csak augusztusra kaptam időpontot... Tudom, hogy vizsgálat nélkül, nem lehet diagnózist felállítani, de látatlanban mi a véleménye, tapasztalata, valami probléma lehet a szívemmel vagy csak a stressz okozza a tüneteimet? Mivel a vizsgálat hihetetlenül messze van, amennyiben tanácsolja felkeresek magán kardiológiát, nem várok a sorrakerülésre.. Válaszát előre is köszönöm! 41 éves, 180 cm magas, 75 kilós, nem dohányzó nő vagyok
Válaszok erre a kérdésre
Röviden és vizsgálat nélkül: Ártatlan ritmuszavarról van szó, ami miatt még semmilyen gyógyszer szedését sem javasolnám. Azt, hogy miként jön létre, egy hosszabb magyayarázatot igényelne, de leírom a megoldást. Amikor érzi, álljon fel, guggoljon tizet, hogy felgyorsuljon a normál pulzusa, ez kiirtja a ritmuszavart okozó melléütéseket. Semmi baja nem lesz belőle, ne féljen.
Kerkovits G.